Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
ze struktury
melicznej pieśni. Materiałem głównym Kyrie jest uproszczony motyw [zwole]na
Maryja (s. 3, prz. 18). Jedną z głównych struktur Gloria ­ motyw [Dzie]wica
z wykorzystanym ruchem raka (s. 5). Motywem głównym Credo jest inicjalny motyw
pieśni (cytowany wielokrotnie w podanych przykładach), powtórzony w tej części
ośmiokrotnie, wykorzystany w wersach: Credo ­ omnipotentem, Qui propter nos
homines, Et incarnatus est, Et
in Spiritum Sanctum ­ vivificantem, Et unam sanctam, Confiteor unum baptisma,
Et expecto, Et vitam venturi saeculi (do tego motywu jeszcze powrócimy). Główną
strukturę Sanctus stanowi motyw Rodzica (np. s. 17), kompilowany z wykorzystaniem
ruchu R (raka) oraz postacią O (oryginalną
ze struktury <br>melicznej pieśni. Materiałem głównym Kyrie jest uproszczony motyw [zwole]na <br>Maryja (s. 3, prz. 18). Jedną z głównych struktur Gloria ­ motyw [Dzie]wica <br>z wykorzystanym ruchem raka (s. 5). Motywem głównym Credo jest inicjalny motyw <br>pieśni (cytowany wielokrotnie w podanych przykładach), powtórzony w tej części <br>ośmiokrotnie, wykorzystany w wersach: Credo ­ omnipotentem, Qui propter nos <br>homines, Et incarnatus est, Et <br>in Spiritum Sanctum ­ vivificantem, Et unam sanctam, Confiteor unum baptisma, <br>Et expecto, Et vitam venturi saeculi (do tego motywu jeszcze powrócimy). Główną <br>strukturę Sanctus stanowi motyw Rodzica (np. s. 17), kompilowany z wykorzystaniem <br>ruchu R (raka) oraz postacią O (oryginalną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego