Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
Unii Europejskiej

3.1. Metody badań marketingowych i źródła informacji na rynku UE

Podstawą decyzji podejmowanych przez przedsiębiorstwa działające w warunkach rynkowych są informacje uzyskane w wyniku uprzedniego przeprowadzenia badań marketingowych. Funkcją takich badań jest minimalizacja ryzyka działania na rynku. Potrzeba dokładnych badań otoczenia na rynku Unii Europejskiej jest szczególnie widoczna, ponieważ dokonują się tam istotne zmiany zarówno strukturalne, jak i bardziej krótkookresowe. W rezultacie różnorodnych tendencji, wynikających m.in. z rozwoju procesu integracji gospodarczej, przedsiębiorstwa są zmuszone do ponownego przeanalizowania tych czynników oraz ustalenia nowego miejsca tych firm w nowych uwarunkowaniach. Przedsiębiorstwa mogą prowadzić zarówno badania wtórne, czyli pozyskiwać informacje
Unii Europejskiej&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt;3.1. Metody badań marketingowych i źródła informacji na rynku UE&lt;/&gt;<br><br>Podstawą decyzji podejmowanych przez przedsiębiorstwa działające w warunkach rynkowych są informacje uzyskane w wyniku uprzedniego przeprowadzenia badań marketingowych. Funkcją takich badań jest minimalizacja ryzyka działania na rynku. Potrzeba dokładnych badań otoczenia na rynku Unii Europejskiej jest szczególnie widoczna, ponieważ dokonują się tam istotne zmiany zarówno strukturalne, jak i bardziej krótkookresowe. W rezultacie różnorodnych tendencji, wynikających m.in. z rozwoju procesu integracji gospodarczej, przedsiębiorstwa są zmuszone do ponownego przeanalizowania tych czynników oraz ustalenia nowego miejsca tych firm w nowych uwarunkowaniach. Przedsiębiorstwa mogą prowadzić zarówno badania wtórne, czyli pozyskiwać informacje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego