Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
Hugo pozwala przede wszystkim zdecydowanie potwierdzić to, co intuicyjnie z góry było wiadomo: dramat romantyczny, pisany dla konkretnego teatru i z myślą o rychłym wprowadzeniu go na scenę różni się zdecydowanie od tych dramatów, których autorzy takich perspektyw nie przewidywali. Autor dopasowuje go do teatru i do publiczności. W konsekwencji - więzi wyobraźnię w formach, które szybko okazują się anachroniczne, ogranicza czas inspirującego żywotu dzieła do lat niewielu.
[Dygresja. Ze wstawek w tym tekście o Słowackim można by odnieść wrażenie, iż same korzyści płynęły z uniemożliwienia sztukom wstępu do teatru. Ale jakże to smutne, że nie dane mu było sprawdzenie własnego tekstu
Hugo pozwala przede wszystkim zdecydowanie potwierdzić to, co intuicyjnie z góry było wiadomo: dramat romantyczny, pisany dla konkretnego teatru i z myślą o rychłym wprowadzeniu go na scenę różni się zdecydowanie od tych dramatów, których autorzy takich perspektyw nie przewidywali. Autor dopasowuje go do teatru i do publiczności. W konsekwencji - więzi wyobraźnię w formach, które szybko okazują się anachroniczne, ogranicza czas inspirującego żywotu dzieła do lat niewielu.<br>[Dygresja. Ze wstawek w tym tekście o Słowackim można by odnieść wrażenie, iż same korzyści płynęły z uniemożliwienia sztukom wstępu do teatru. Ale jakże to smutne, że nie dane mu było sprawdzenie własnego tekstu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego