Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
jako problem techniczny, a jej doskonalenie wiążą z wyższymi kosztami i zwiększeniem seryjności. Firmy japońskie akcentują menedżerski aspekt problemów jakości, doskonalenie jakości wykorzystują jako metodę obniżania kosztów, a zmniejszanie seryjności i jakościową dywersyfikację produktów stosują jako sposób zwiększania przychodów i zysków.
VIII. W modelu zachodnim dominuje zarządzanie od góry i więzi pionowe, a od robotników oczekuje się tylko ścisłego wykonywania poleceń. Model japoński charakteryzuje zarządzanie partycypacyjne, więzi poziome, a od robotników oczekuje się pełnego zaangażowania w sprawy przedsiębiorstwa.
Japoński model zarządzania jakością, w którego ukształtowaniu znaczący udział mają amerykańscy doradcy, znajduje się najbliżej idei TQM. Natomiast, europejska droga do TQM wiedzie
jako problem techniczny, a jej doskonalenie wiążą z wyższymi kosztami i zwiększeniem seryjności. Firmy japońskie akcentują menedżerski aspekt problemów jakości, doskonalenie jakości wykorzystują jako metodę obniżania kosztów, a zmniejszanie seryjności i jakościową dywersyfikację produktów stosują jako sposób zwiększania przychodów i zysków.<br>VIII. W modelu zachodnim dominuje zarządzanie od góry i więzi pionowe, a od robotników oczekuje się tylko ścisłego wykonywania poleceń. Model japoński charakteryzuje zarządzanie partycypacyjne, więzi poziome, a od robotników oczekuje się pełnego zaangażowania w sprawy przedsiębiorstwa.<br>Japoński model zarządzania jakością, w którego ukształtowaniu znaczący udział mają amerykańscy doradcy, znajduje się najbliżej idei TQM. Natomiast, europejska droga do TQM wiedzie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego