Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
menedżerski aspekt problemów jakości, doskonalenie jakości wykorzystują jako metodę obniżania kosztów, a zmniejszanie seryjności i jakościową dywersyfikację produktów stosują jako sposób zwiększania przychodów i zysków.
VIII. W modelu zachodnim dominuje zarządzanie od góry i więzi pionowe, a od robotników oczekuje się tylko ścisłego wykonywania poleceń. Model japoński charakteryzuje zarządzanie partycypacyjne, więzi poziome, a od robotników oczekuje się pełnego zaangażowania w sprawy przedsiębiorstwa.
Japoński model zarządzania jakością, w którego ukształtowaniu znaczący udział mają amerykańscy doradcy, znajduje się najbliżej idei TQM. Natomiast, europejska droga do TQM wiedzie przez doskonalenie i rozwój koncepcji zawartych w normach ISO serii 9000 i pokrewnych, ustanowionych w 1987r
menedżerski aspekt problemów jakości, doskonalenie jakości wykorzystują jako metodę obniżania kosztów, a zmniejszanie seryjności i jakościową dywersyfikację produktów stosują jako sposób zwiększania przychodów i zysków.<br>VIII. W modelu zachodnim dominuje zarządzanie od góry i więzi pionowe, a od robotników oczekuje się tylko ścisłego wykonywania poleceń. Model japoński charakteryzuje zarządzanie partycypacyjne, więzi poziome, a od robotników oczekuje się pełnego zaangażowania w sprawy przedsiębiorstwa.<br>Japoński model zarządzania jakością, w którego ukształtowaniu znaczący udział mają amerykańscy doradcy, znajduje się najbliżej idei TQM. Natomiast, europejska droga do TQM wiedzie przez doskonalenie i rozwój koncepcji zawartych w normach ISO serii 9000 i pokrewnych, ustanowionych w 1987r
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego