ptak, który - jak dusza w cielesnym areszcie - to wzbija się, to zniża<br>w rytm migrujących żywiołów.<br> Odtąd następuje dziesięć obrazów, XI - Sublimatio, XII - Solutio,<br>XIII - Generatio, XIV - Putrefactio, XV - Conceptio, XVI -<br>Impraegnatio, XVII - Fermentatio, XVIII - Separatio i XIX - Coniunctio.<br>Jest w nich przedstawione wyłanianie się substancji, z których ułoży<br>się właściwy porządek czterech żywiołów. W procesie uczestniczą głównie<br>dwa elementy: ziemia zawierająca ogień, oraz woda zmieszana z<br>powietrzem. Przemieszczenia żywiołów i zmienność ich hierarchii<br>podkreślają fazy lotu ptaka (gołębia?). W obrazie XIX żywioły uzyskują<br>właściwą kolejność. Są to, według ważności - ogień, powietrze, woda,<br>ziemia.<br> Z figurą XIX rozpoczyna się siedem kolejnych