Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
Estetyzm w tej postaci nie musi zakładać izolowania artysty od kontekstu społecznego i historycznego, przeżywający i dający wyraz swym przeżyciom artysta w pewnym sensie nie był od niego zależny, bo mu się nie podporządkowywał, a często przeciw niemu się buntował, ale też nie znajdował się poza jego zasięgiem. Ekspresywizm nie wprowadzał tak wyraźnych podziałów na to, co piękne i brzydkie, na to, co godne, by zajmowała się tym sztuka, i na to, co skazane na pozostanie poza sferą jej zainteresowań. Kwestionowano tendencyjność, nie kwestionowano jednak społecznych treści literatury i jej społecznych funkcji. Nie jest przypadkiem, że najwięcej uwagi poświęcali krytycy młodopolscy
Estetyzm w tej postaci nie musi zakładać izolowania artysty od kontekstu społecznego i historycznego, przeżywający i dający wyraz swym przeżyciom artysta w pewnym sensie nie był od niego zależny, bo mu się nie podporządkowywał, a często przeciw niemu się buntował, ale też nie znajdował się poza jego zasięgiem. Ekspresywizm nie wprowadzał tak wyraźnych podziałów na to, co piękne i brzydkie, na to, co godne, by zajmowała się tym sztuka, i na to, co skazane na pozostanie poza sferą jej zainteresowań. Kwestionowano tendencyjność, nie kwestionowano jednak społecznych treści literatury i jej społecznych funkcji. Nie jest przypadkiem, że najwięcej uwagi poświęcali krytycy młodopolscy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego