Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
lecz nie jedynym czynnikiem wyznaczającym program badawczy danego ośrodka. Wszystko to wymaga jednak poczynań integracyjnych w skali całego kraju, długodystansowego planowania, które pozwoliłoby każdemu ośrodkowi nakreślić perspektywy własnego rozwoju i wiodące kierunki swej działalności.
Po trzecie, dotychczasowa dezorganizacja badań pedagogicznych w Polsce nie sprzyja równomiernemu rozwojowi wszystkich ośrodków badawczych, a wręcz przeciwnie, prowadzi do znacznych dysproporcji i zróżnicowania poziomu naukowego. Jest tak dlatego, że osiągnięcia jednego ośrodka nie wywierają wpływu na pracę innych ośrodków z tej prostej przyczyny, że są im nieznane. Dezintegracja, o której mówimy, sprawia bowiem, że poszczególne ośrodki pracują w daleko posuniętej izolacji. Jak dotąd pedagogika polska nie zdołała
lecz nie jedynym czynnikiem wyznaczającym program badawczy danego ośrodka. Wszystko to wymaga jednak poczynań integracyjnych w skali całego kraju, długodystansowego planowania, które pozwoliłoby każdemu ośrodkowi nakreślić perspektywy własnego rozwoju i wiodące kierunki swej działalności.<br>Po trzecie, dotychczasowa dezorganizacja badań pedagogicznych w Polsce nie sprzyja równomiernemu rozwojowi wszystkich ośrodków badawczych, a wręcz przeciwnie, prowadzi do znacznych dysproporcji i zróżnicowania poziomu naukowego. Jest tak dlatego, że osiągnięcia jednego ośrodka nie wywierają wpływu na pracę innych ośrodków z tej prostej przyczyny, że są im nieznane. Dezintegracja, o której mówimy, sprawia bowiem, że poszczególne ośrodki pracują w daleko posuniętej izolacji. Jak dotąd pedagogika polska nie zdołała
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego