Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
krytyka zamieszania światopoglądowego prowadziła przede wszystkim do protestu przeciw naruszaniu fundamentalnych wartości. Ale prawdą też jest, że jego ogólna filozofia kultury, wartości, których on broni, nie mają żadnej bezwzględnej, dogmatycznej czy transcendentalnej sankcji. Więc wydaje mi się, że wszystko to jest o wiele bardziej skomplikowane. Może w dalszym ciągu dyskusji wrócę jeszcze do tych spraw.
RZ: Chciałbym jaśniej wyłożyć, co miałem na myśli mówiąc, że "Idea w ruchu rewolucyjnym" to tekst "nieprzyjemny" i "orwelowski". Zdaję sobie oczywiście sprawę z ogromu różnic dzielących tych dwóch pisarzy. I mimo te różnice chodziło mi o postawę Orwella-eseisty. Otóż wspólna tym tak różnym pisarzom
krytyka zamieszania światopoglądowego prowadziła przede wszystkim do protestu przeciw naruszaniu fundamentalnych wartości. Ale prawdą też jest, że jego ogólna filozofia kultury, wartości, których on broni, nie mają żadnej bezwzględnej, dogmatycznej czy transcendentalnej sankcji. Więc wydaje mi się, że wszystko to jest o wiele bardziej skomplikowane. Może w dalszym ciągu dyskusji wrócę jeszcze do tych spraw.&lt;/&gt;<br>&lt;hi&gt;RZ&lt;/hi&gt;: &lt;who1&gt;Chciałbym jaśniej wyłożyć, co miałem na myśli mówiąc, że "Idea w ruchu rewolucyjnym" to tekst "nieprzyjemny" i "orwelowski". Zdaję sobie oczywiście sprawę z ogromu różnic dzielących tych dwóch pisarzy. I mimo te różnice chodziło mi o postawę Orwella-eseisty. Otóż wspólna tym tak różnym pisarzom
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego