Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 11.24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
sklepikarz zazwyczaj rezygnował ze sprzedaży alkoholu. Tyle że osobą zwracającą uwagę był z reguły "tajemniczy klient" współpracujący z socjologami prowadzącymi badanie. Inni klienci w sklepach i supermarketach na kupowanie alkoholu przez młodzież reagowali bardzo rzadko (zaledwie 44 osoby na ponad 1000).
Alkohol kupuje się równie łatwo w mieście i na wsi, w hipermarketach i w małych sklepach monopolowych. Odrobinę łatwiej jest kupić nieletniemu piwo niż wódkę, choć i w przypadku wysokoprocentowych trunków 70 proc. sprzedawców nie spytało klientów o wiek. Grozi za to kara grzywny lub utrata koncesji na sprzedaż alkoholu.
Dzisiaj rusza kampania, która ma zachęcić sprzedawców do sprawdzania wieku
sklepikarz zazwyczaj rezygnował ze sprzedaży alkoholu. Tyle że osobą zwracającą uwagę był z reguły "tajemniczy klient" współpracujący z socjologami prowadzącymi badanie. Inni klienci w sklepach i supermarketach na kupowanie alkoholu przez młodzież reagowali bardzo rzadko (zaledwie 44 osoby na ponad 1000).<br>Alkohol kupuje się równie łatwo w mieście i na wsi, w hipermarketach i w małych sklepach monopolowych. Odrobinę łatwiej jest kupić nieletniemu piwo niż wódkę, choć i w przypadku wysokoprocentowych trunków 70 proc. sprzedawców nie spytało klientów o wiek. Grozi za to kara grzywny lub utrata koncesji na sprzedaż alkoholu.<br>Dzisiaj rusza kampania, która ma zachęcić sprzedawców do sprawdzania wieku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego