Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 19
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
Reżyserując programy teatrzyków i "grając na kurtynie" (określenie Lopka Krukowskiego) jako konferansjer. Stało się to błyskawicznie: w sierpniu 1924 r. odbyły się ostatnie przedstawienia Ptaka, w październiku QPQ wystąpiło z premierą "Rewii nr 2", reżyserowanej przez Jarosyego. Początki nie zapowiadały późniejszych sukcesów. "Każdy pamięta - pisał Boy - zabawny ťbar amerykańskiŤ z wstawionymi w tekturę głowami. Otóż tu p. Jarosy wstawił siwe głowy w... pomnik Sobieskiego w Łazienkach. Okropność, fałszywa nuta. Jedynie gościowi można to wybaczyć".
Pora na wyjaśnienie: kabaret białych emigrantów zwracających się do widzów nieznających rosyjskiego był kabaretem plastycznych znaków, poetyckich skrótów. Najgłośniejsza scenka - Katarynka - obywała się bez słów. Grupa podwórzowych
Reżyserując programy teatrzyków i "grając na kurtynie" (określenie Lopka Krukowskiego) jako konferansjer. Stało się to błyskawicznie: w sierpniu 1924 r. odbyły się ostatnie przedstawienia Ptaka, w październiku QPQ wystąpiło z premierą "Rewii nr 2", reżyserowanej przez Jarosyego. Początki nie zapowiadały późniejszych sukcesów. "Każdy pamięta - pisał Boy - zabawny ťbar amerykańskiŤ z wstawionymi w tekturę głowami. Otóż tu p. Jarosy wstawił siwe głowy w... pomnik Sobieskiego w Łazienkach. Okropność, fałszywa nuta. Jedynie gościowi można to wybaczyć".<br>Pora na wyjaśnienie: kabaret białych emigrantów zwracających się do widzów nieznających rosyjskiego był kabaretem plastycznych znaków, poetyckich skrótów. Najgłośniejsza scenka - Katarynka - obywała się bez słów. Grupa podwórzowych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego