Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
ludzkich ambicji i temperamentów. Pierwiastek subiektywny historii, pierwiastek nad którym zastanawia się Shakespeare, teraz wchodzi znów w okres rehabilitacji.
DYGAT: To nie jest słowo właściwe - rehabilitacja.
KOTT: Mnie się zdaje, że bardziej pasjonuje w Ryszardzie III inna sprawa. Pisałem o tym. Shakespeare pokazuje mechanizm walki o władzę. Po drabinie historii wstępuje orszak władców. Każdy krok w górę, każdy szczebel jest jednocześnie przyspieszeniem końca. Na ostatnim szczeblu czeka szafot. Ale Shakespeare pokazuje nie tylko sam mechanizm. W Ryszardzie III pokazuje nam człowieka, który ten mechanizm puszcza w ruch. Historia jest dla niego gliną. Urabia ją własnymi rękami jak sam chce. Pierwsze cztery
ludzkich ambicji i temperamentów. Pierwiastek subiektywny historii, pierwiastek nad którym zastanawia się Shakespeare, teraz wchodzi znów w okres rehabilitacji.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;DYGAT: To nie jest słowo właściwe - rehabilitacja.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: Mnie się zdaje, że bardziej pasjonuje w &lt;name type="tit"&gt;Ryszardzie III&lt;/&gt; inna sprawa. Pisałem o tym. Shakespeare pokazuje mechanizm walki o władzę. Po drabinie historii wstępuje orszak władców. Każdy krok w górę, każdy szczebel jest jednocześnie przyspieszeniem końca. Na ostatnim szczeblu czeka szafot. Ale Shakespeare pokazuje nie tylko sam mechanizm. W &lt;name type="tit"&gt;Ryszardzie III&lt;/&gt; pokazuje nam człowieka, który ten mechanizm puszcza w ruch. Historia jest dla niego gliną. Urabia ją własnymi rękami jak sam chce. Pierwsze cztery
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego