Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
promocję.
Utwór Góreckiego "chwycił" także w środowiskach dotąd niespecjalnie wrażliwych na style filharmoniczne zapewne dzięki swojemu ponadczasowemu, uniwersalnemu charakterowi, dzięki pięknemu nawiązaniu do tradycji monumentalnych dzieł żałobnych z Requiem Wolfganga Amadeusa Mozarta na czele, a jednocześnie dzięki operowaniu prostym, "prehistorycznym" językiem muzycznym, wywiedzionym jak gdyby z samych jej początków. Górecki wstrzelił się też doskonale w nadal żywą na początku lat dziewięćdziesiątych modę na muzykę New Age, oferującą delikatnie snujący się dźwięk, ustrojony w tradycyjną harmonię. Poza tym wreszcie i może najdobitniej uświadamiał rockowcom, że podejmowane w dziejach ich muzyki próby wykorzystania orkiestry czy symfonicznej struktury utworów były śmieszne, bo utwór skomponowany
promocję.<br>Utwór Góreckiego "chwycił" także w środowiskach dotąd niespecjalnie wrażliwych na style filharmoniczne zapewne dzięki swojemu ponadczasowemu, uniwersalnemu charakterowi, dzięki pięknemu nawiązaniu do tradycji monumentalnych dzieł żałobnych z Requiem Wolfganga Amadeusa Mozarta na czele, a jednocześnie dzięki operowaniu prostym, "prehistorycznym" językiem muzycznym, wywiedzionym jak gdyby z samych jej początków. Górecki wstrzelił się też doskonale w nadal żywą na początku lat dziewięćdziesiątych modę na muzykę New Age, oferującą delikatnie snujący się dźwięk, ustrojony w tradycyjną harmonię. Poza tym wreszcie i może najdobitniej uświadamiał rockowcom, że podejmowane w dziejach ich muzyki próby wykorzystania orkiestry czy symfonicznej struktury utworów były śmieszne, bo utwór skomponowany
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego