Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 12.04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
nurtu w polskim rocku.

Kiedy u schyłku ubiegłej dekady wydawało się, że krytyczno-publicystyczny kierunek w muzyce abdykuje na rzecz chwytliwych przebojów, Ryszard Tymon Tymański z zespołem Kury nagrał płytę "P.O.L.O.V.I.R.U.S", która błyskawicznie zyskała sławę obrazoburczej prowokacji. I choć z powodu nagromadzenia wulgaryzmów niemożliwe było promowanie albumu w mediach o największym zasięgu, Tymon mógł mówić o sukcesie. Jego piosenek słuchali z równym zapałem fani nowego jazzu, jak i miłośnicy psychodelicznego rocka.

Mimo wszystko wydawane w latach 90. płyty Kukiza, Staszewskiego i Tymańskiego, podobnie zresztą jak wczesne piosenki Macieja Maleńczuka czy Jarka Janiszewskiego, tworzyły
nurtu w polskim rocku.<br><br>Kiedy u schyłku ubiegłej dekady wydawało się, że krytyczno-publicystyczny kierunek w muzyce abdykuje na rzecz chwytliwych przebojów, Ryszard Tymon Tymański z zespołem Kury nagrał płytę "P.O.L.O.V.I.R.U.S", która błyskawicznie zyskała sławę obrazoburczej prowokacji. I choć z powodu nagromadzenia wulgaryzmów niemożliwe było promowanie albumu w mediach o największym zasięgu, Tymon mógł mówić o sukcesie. Jego piosenek słuchali z równym zapałem fani nowego jazzu, jak i miłośnicy psychodelicznego rocka.<br><br>Mimo wszystko wydawane w latach 90. płyty Kukiza, Staszewskiego i Tymańskiego, podobnie zresztą jak wczesne piosenki Macieja Maleńczuka czy Jarka Janiszewskiego, tworzyły
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego