Typ tekstu: Książka
Autor: Miłosz Czesław
Tytuł: Ziemia Ulro
Rok wydania: 1994
Rok powstania: 1977
samego człowieczeństwa, które przebywa na poziomie najgorszym z możliwych, tzn. ponad niewinnością Natury, ale skute jej prawami, tęskniąc do dobra, "które nie jest z tego świata". Jako niezbędną poprawkę przy wyjaśnianiu naszego wypisanego na tablicy zdania należałoby wprowadzić inną jej maksymę: "Sprzeczność jest dźwignią transcendencji". Człowiek musi pojmować Boga jako wycofującego się, nieobecnego, a zarazem wierzyć w jego opatrznościową interwencję, czyli dobro, nieskończenie odległe, znajduje jednak sposoby działania ("przez perswazję", powtarza Simone Weil za Platonem) i jest obecne jako najmniejsze z ziaren w duszach ludzi (Królestwo Boże jako ziarnko gorczycy). I czyż inaczej niż jako nierozwiązalną sprzeczność możemy godzić, jak to robi
samego człowieczeństwa, które przebywa na poziomie najgorszym z możliwych, tzn. ponad niewinnością Natury, ale skute jej prawami, tęskniąc do dobra, "które nie jest z tego świata". Jako niezbędną poprawkę przy wyjaśnianiu naszego wypisanego na tablicy zdania należałoby wprowadzić inną jej maksymę: "Sprzeczność jest dźwignią transcendencji". Człowiek musi pojmować Boga jako wycofującego się, nieobecnego, a zarazem wierzyć w jego opatrznościową interwencję, czyli dobro, nieskończenie odległe, znajduje jednak sposoby działania ("przez perswazję", powtarza Simone Weil za Platonem) i jest obecne jako najmniejsze z ziaren w duszach ludzi (Królestwo Boże jako ziarnko gorczycy). I czyż inaczej niż jako nierozwiązalną sprzeczność możemy godzić, jak to robi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego