Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
sprzedaży detalicznej

Istotnym kierunkiem działań firm handlowych w krajach Unii Europejskiej jest dążenie do utrzymywania lojalności klientów wobec punktów sprzedaży detalicznej. Badania wykazały bowiem, że utrzymanie i przyciągnięcie do sklepu nieregularnych klientów jest bardziej celowe, niż pozyskiwanie nowych nabywców. Według szacunków specjalistycznego czasopisma "Progresive Grocer", aby przyciągnąć nowego konsumenta trzeba wydatkować 5 razy więcej, niż aby zadowolić dotychczasowego klienta.
Takie przedsięwzięcia są istotne, ponieważ lojalność nabywców europejskich wobec sklepów detalicznych nie jest duża. Jak wynika z opracowania znanej firmy badań marketingowych A.C. Nielsen, klienci poszukując najbardziej atrakcyjnych jakościowo i cenowo produktów dokonują zakupów w dwóch, trzech, a nawet w czterech
sprzedaży detalicznej&lt;/&gt;<br><br>Istotnym kierunkiem działań firm handlowych w krajach Unii Europejskiej jest dążenie do utrzymywania lojalności klientów wobec punktów sprzedaży detalicznej. Badania wykazały bowiem, że utrzymanie i przyciągnięcie do sklepu nieregularnych klientów jest bardziej celowe, niż pozyskiwanie nowych nabywców. Według szacunków specjalistycznego czasopisma "Progresive Grocer", aby przyciągnąć nowego konsumenta trzeba wydatkować 5 razy więcej, niż aby zadowolić dotychczasowego klienta.<br>Takie przedsięwzięcia są istotne, ponieważ lojalność nabywców europejskich wobec sklepów detalicznych nie jest duża. Jak wynika z opracowania znanej firmy badań marketingowych A.C. Nielsen, klienci poszukując najbardziej atrakcyjnych jakościowo i cenowo produktów dokonują zakupów w dwóch, trzech, a nawet w czterech
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego