Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 07.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Kilkadziesiąt lat temu jazz inspirował się muzyką czarnej Ameryki, dziś źródła inspiracji są inne. John Zorn, zarówno jako kompozytor jak i saksofonista, korzysta na przykład z wpływów popkultury. Wiele jego projektów odwołuje się do ścieżek dźwiękowych z amerykańskich filmów rysunkowych. Z kolei takie jego formacje jak Masada czy Bar Kokhba wykorzystują żydowską tradycję muzyczną.

Od 1995 r. Zorn kieruje swoją wytwórnią płytową Tzadik, która wydaje jego autorskie albumy, nagrania z kręgu muzyki etnicznej oraz jazzową i jazzrockową awangardę. W wielu przypadkach rola Zorna, podobnie jak było z Laswellem, ogranicza się do "ogólnego nadzoru" nad projektem. To co łączy wszystkie jego przedsięwzięcia
Kilkadziesiąt lat temu jazz inspirował się muzyką czarnej Ameryki, dziś źródła inspiracji są inne. John Zorn, zarówno jako kompozytor jak i saksofonista, korzysta na przykład z wpływów popkultury. Wiele jego projektów odwołuje się do ścieżek dźwiękowych z amerykańskich filmów rysunkowych. Z kolei takie jego formacje jak Masada czy Bar Kokhba wykorzystują żydowską tradycję muzyczną.<br><br>Od 1995 r. Zorn kieruje swoją wytwórnią płytową Tzadik, która wydaje jego autorskie albumy, nagrania z kręgu muzyki etnicznej oraz jazzową i jazzrockową awangardę. W wielu przypadkach rola Zorna, podobnie jak było z Laswellem, ogranicza się do "ogólnego nadzoru" nad projektem. To co łączy wszystkie jego przedsięwzięcia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego