Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
Postanowił ograniczyć ilość granych nut i przenieść nacisk z wariacji harmonicznych, tak wówczas ochoczo penetrowanych przez jazzmanów, z powrotem na melodię. Pod koniec lat pięćdziesiątych uczucie i nastrój stały się wyróżnikami muzyki Milesa. Jak żadnemu innemu muzykowi w historii jazzu udało mu się osiągnąć prostotę w sposób tak wytworny i wymyślny. Łączyło się to z dążeniem do uwolnienia improwizacji od podstawowej struktury harmonicznej. Davis w swoich solach zaczął opierać się na skalach. Była to ucieczka od dyktatu europejskiej harmoniki w kierunku swobodnej harmonizacji występującej w muzyce afrykańskiej i arabskiej. Tym samym nie tylko poszedł nową drogą, ale nadał tej przemianie wymiar
Postanowił ograniczyć ilość granych nut i przenieść nacisk z wariacji harmonicznych, tak wówczas ochoczo penetrowanych przez jazzmanów, z powrotem na melodię. Pod koniec lat pięćdziesiątych uczucie i nastrój stały się wyróżnikami muzyki Milesa. Jak żadnemu innemu muzykowi w historii jazzu udało mu się osiągnąć prostotę w sposób tak wytworny i wymyślny. Łączyło się to z dążeniem do uwolnienia improwizacji od podstawowej struktury harmonicznej. Davis w swoich solach zaczął opierać się na skalach. Była to ucieczka od dyktatu europejskiej harmoniki w kierunku swobodnej harmonizacji występującej w muzyce afrykańskiej i arabskiej. Tym samym nie tylko poszedł nową drogą, ale nadał tej przemianie wymiar
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego