Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
mogą być przecież bezbarwne, kolor pochodzi dopiero z ich syntezy, inaczej z relacji między nimi. O ile jednak drobne struktury ziemi układają się w linie przestrzeni, to kolor nie pojawia się, jego istnienie musi wynikać z natury, tego, co się dzieje w obrazie, musi być wyobrażone przez widza. W niektórych wypadkach jest to osiągalne.
Wielomówiące są tytuły prac litograficznych Krzywobłockiego: Milczenie I, Milczenie II, Milczenie III, Wejścia w Pejzaż, Metamorfoza, Miejsce w Pejzażu, Trwanie, Ziemia - Żagiel, Ziemia-Powietrze, Ziemia, Pakiet I, Pakiet II, Pochylnia, Dziewiąta Fala, Struktura Pejzażu. Pojęcia oznaczone tymi słowami wydają się oddawać właśnie to, co od pierwszej chwili
mogą być przecież bezbarwne, kolor pochodzi dopiero z ich syntezy, inaczej z relacji między nimi. &lt;page nr=15&gt; O ile jednak drobne struktury ziemi układają się w linie przestrzeni, to kolor nie pojawia się, jego istnienie musi wynikać z natury, tego, co się dzieje w obrazie, musi być wyobrażone przez widza. W niektórych wypadkach jest to osiągalne.<br> Wielomówiące są tytuły prac litograficznych Krzywobłockiego: Milczenie I, Milczenie II, Milczenie III, Wejścia w Pejzaż, Metamorfoza, Miejsce w Pejzażu, Trwanie, Ziemia - Żagiel, Ziemia-Powietrze, Ziemia, Pakiet I, Pakiet II, Pochylnia, Dziewiąta Fala, Struktura Pejzażu. Pojęcia oznaczone tymi słowami wydają się oddawać właśnie to, co od pierwszej chwili
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego