Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
porównywanie ich i przeciwstawianie innym kulturom w celu uzyskania końcowego wniosku, iż są one wszystkimi partykularnymi przejawami jednej ogólnoludzkiej kultury, jednego wspólnego świata.
Genetyczne ujęcia kultury wychodzi od prób określenia generalnych opozycji między kulturą a naturą. Analiza ta doprowadza Lévi-Straussa do poglądu, że wszystko, co u człowieka jest uniwersalne, wypływa z porządku naturalnego, czyli biologicznej strony człowieka, jest przy tym instynktowne, czyli spontaniczne. A to wszystko, co poddaje się normie, należy do porządku kulturalnego i ma charakter względny i partykularny, czyli występuje jedynie niekiedy czy w niektórych miejscach, a nie we wszystkich grupach ludzkich. tak więc ostatecznie to, co naturalne
porównywanie ich i przeciwstawianie innym kulturom w celu uzyskania końcowego wniosku, iż są one wszystkimi partykularnymi przejawami jednej ogólnoludzkiej kultury, jednego wspólnego świata.<br>Genetyczne ujęcia kultury wychodzi od prób określenia generalnych opozycji między kulturą a naturą. Analiza ta doprowadza Lévi-Straussa do poglądu, że wszystko, co u człowieka jest uniwersalne, wypływa z porządku naturalnego, czyli biologicznej strony człowieka, jest przy tym instynktowne, czyli spontaniczne. A to wszystko, co poddaje się normie, należy do porządku kulturalnego i ma charakter względny i partykularny, czyli występuje jedynie niekiedy czy w niektórych miejscach, a nie we wszystkich grupach ludzkich. tak więc ostatecznie to, co naturalne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego