Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 08.07
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
przestał obowiązywać przepis wymagający, by sprowadzane do Polski samochody spełniały normy emisji spalin Euro II. Był to sposób, w jaki Polska przez ostatnie dwa lata broniła się przed napływem z zagranicy najbardziej wysłużonych pojazdów. Norma Euro II obowiązywała producentów samochodów od 1996 r. (obecnie jest to już Euro IV), auta wyprodukowane wcześniej na ogół jej nie spełniały. Prawo UE nie akceptuje jednak żadnej dyskryminacji: jeśli samochodom użytkowanym w Polsce nie stawia się wymogu spełniania rygorystycznej normy emisji spalin, to i od importowanych nie możemy tego wymagać. Dlatego 1 maja padła ostatnia bariera chroniąca nasz kraj przed napływem najbardziej wysłużonych aut.

Tylko
przestał obowiązywać przepis wymagający, by sprowadzane do Polski samochody spełniały normy emisji spalin Euro II. Był to sposób, w jaki Polska przez ostatnie dwa lata broniła się przed napływem z zagranicy najbardziej wysłużonych pojazdów. Norma Euro II obowiązywała producentów samochodów od 1996 r. (obecnie jest to już Euro IV), auta wyprodukowane wcześniej na ogół jej nie spełniały. Prawo UE nie akceptuje jednak żadnej dyskryminacji: jeśli samochodom użytkowanym w Polsce nie stawia się wymogu spełniania rygorystycznej normy emisji spalin, to i od importowanych nie możemy tego wymagać. Dlatego 1 maja padła ostatnia bariera chroniąca nasz kraj przed napływem najbardziej wysłużonych aut.<br><br>Tylko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego