następująco:<br>1. Klasa zachowań zoogenicznych, łącząca wzory zachowań wspólne ze zwierzętami. Zachowania te są związane z realizacją podstawowych potrzeb życiowych, np. zachowania odruchowe, popędowe, motoryczne, rozrodcze, jak również tzw. psychogenetyczne, np. protokomunikacyjne, emocjonalne lub protosocjalne.<br>2. Klasa zachowań kulturowych (kulturogenicznych), obejmująca modele zachowań powstałe na gruncie interakcji kulturowych między ludźmi, wyrażające się w obyczaju, systemie wychowawczym, sposobach komunikowania się niewerbalnego, tzw. zachowaniach symbolicznych (archetypowych, mitycznych) itp.<br>3. Klasa zachowań psychogenicznych, czyli tzw. osobowościowych, wynikających ze złożonej struktury psychicznej człowieka, wyznawanych przezeń systemów wartości, poczucia piękna itp.<br>4. Klasa zachowań socjogenicznych łącząca wzory zachowań powstałe w wyniku interakcji wewnątrz grup społecznych o różnej