Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2908
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
nadaje mu styl, dzięki któremu możemy - jako konsumenci - różnić się od reszty bliźnich.
To chyba przede wszystkim wyjaśnia dwoisty stosunek odbiorców wobec reklamy. Z jednej strony traktowana jest jako zło konieczne i pewien rytuał współczesnego kapitalizmu. Z drugiej - jak najbardziej pozytywnej strony - reklama jest zestawem komunikatów, które proponują odbiorcy możliwość wystrojenia się w piórka nowej, nie znanej wcześniej tożsamości. W tym sensie reklama proponuje nie znane z tzw. prawdziwego życia sposoby radzenia sobie z sobą samym, zmuszając jednocześnie do dokonywania wyborów w sytuacjach, które tak naprawdę nie wymuszają jakichkolwiek rozstrzygnięć. Stajemy zatem nie tyle w obliczu alternatywy "co zrobić, żeby nie
nadaje mu styl, dzięki któremu możemy - jako konsumenci - różnić się od reszty bliźnich.<br>To chyba przede wszystkim wyjaśnia dwoisty stosunek odbiorców wobec reklamy. Z jednej strony traktowana jest jako zło konieczne i pewien rytuał współczesnego kapitalizmu. Z drugiej - jak najbardziej pozytywnej strony - reklama jest zestawem komunikatów, które proponują odbiorcy możliwość wystrojenia się w piórka nowej, nie znanej wcześniej tożsamości. W tym sensie reklama proponuje nie znane z tzw. prawdziwego życia sposoby radzenia sobie z sobą samym, zmuszając jednocześnie do dokonywania wyborów w sytuacjach, które tak naprawdę nie wymuszają jakichkolwiek rozstrzygnięć. Stajemy zatem nie tyle w obliczu alternatywy "&lt;q&gt;co zrobić, żeby nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego