Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 37
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
lampka kontrolna, przyłączona do zacisku wyjściowego przekaźnika, zapali się, do tego właśnie doszło. O ile lampka kontrolna zapali się przyłączona do zacisku wejściowego przekaźnika, uszkodzony jest przekaźnik - przypuszczalnie brudne i nadpalone, nie przewodzące prądu jego styki. Dopiero niepalenie się lampki przyłączonej do zacisku wyjściowego alternatora będzie dowodem że alternator nie wytwarza prądu.
Jeżeli lampka kontroli ładowania nie gaśnie, przyczyną może być uszkodzenie alternatora, ale może być też - uszkodzenie (przerwa w obwodzie lub spalone uzwojenie) przekaźnika, który nie przyciąga zworu i nie przerywa (przez rozwarcie styków) dopływu prądu do lampki kontroli ładowania.
Lampka kontroli ładowania powinna gasnąć zaraz po uruchomieniu silnika (jeszcze
lampka kontrolna, przyłączona do zacisku wyjściowego przekaźnika, zapali się, do tego właśnie doszło. O ile lampka kontrolna zapali się przyłączona do zacisku wejściowego przekaźnika, uszkodzony jest przekaźnik - przypuszczalnie brudne i nadpalone, nie przewodzące prądu jego styki. Dopiero niepalenie się lampki przyłączonej do zacisku wyjściowego alternatora będzie dowodem że alternator nie wytwarza prądu. <br>Jeżeli lampka kontroli ładowania nie gaśnie, przyczyną może być uszkodzenie alternatora, ale może być też - uszkodzenie (przerwa w obwodzie lub spalone uzwojenie) przekaźnika, który nie przyciąga &lt;orig&gt;zworu&lt;/&gt; i nie przerywa (przez rozwarcie styków) dopływu prądu do lampki kontroli ładowania. <br>Lampka kontroli ładowania powinna gasnąć zaraz po uruchomieniu silnika (jeszcze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego