Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
nie zrobiła żadnego postępu i dlatego "jedynym
możliwym krokiem jest gruntowne zdjęcie jej (jako wiodącej perspektywy
interpretacji bytu) z fundamentów". O ratio kartezjańskiej Heidegger pisał,
iż "nie jest ona sędzią sprawiedliwym - bez namysłu strąca wszystko, co do
niej nie pasuje, w rzekome bagno tego, co irracjonalne, a przy tym sama
wytycza jego granice".
Według Heideggera dla logiki formalnej myślenie jest "przedstawianiem
bytu w jego byciu". Przedstawianie zaś umieszcza bycie w ogólności pojęcia.
"Co jednak dzieje się z namysłem nad samym byciem, to znaczy nad
myśleniem, które myśli prawdę bycia? Dopiero takie myślenie trafia na
źródłową istotę logosu" - stwierdza Heidegger, podkreślając, że
nie zrobiła żadnego postępu i dlatego "jedynym <br>możliwym krokiem jest gruntowne zdjęcie jej (jako wiodącej perspektywy <br>interpretacji bytu) z fundamentów". O ratio kartezjańskiej Heidegger pisał, <br>iż "nie jest ona sędzią sprawiedliwym - bez namysłu strąca wszystko, co do <br>niej nie pasuje, w rzekome bagno tego, co irracjonalne, a przy tym sama <br>wytycza jego granice". <br>Według Heideggera dla logiki formalnej myślenie jest "przedstawianiem <br>bytu w jego byciu". Przedstawianie zaś umieszcza bycie w ogólności pojęcia. <br>"Co jednak dzieje się z namysłem nad samym byciem, to znaczy nad <br>myśleniem, które myśli prawdę bycia? Dopiero takie myślenie trafia na <br>źródłową istotę logosu" - stwierdza Heidegger, podkreślając, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego