Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 04.03 (14)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
i popiersia z brązu. Dziś trzeba przestrzeni dla rozległych instalacji, dla tworzonych nierzadko z rozmachem przestrzennych form. Kto odwiedził w ubiegłym roku wystawę Leona Tarasewicza w stołecznym Centrum Sztuki Współczesnej, wie, o czym piszę. Tony kolorowego cementu, którymi przez parę tygodni artysta zalewał sale na pierwszym piętrze świadczyły, z jakimi wyzwaniami muszą się uporać kuratorzy w XXI w.
Dziś narzędziem pracy organizatorów wystaw jest nie młotek, gwoździe, antyrama czy gablota, ale projektory, kamery, monitory. Sale słynnego weneckiego Biennale Sztuk coraz częściej przypominają gigantyczne multipleksy z dziesiątkami małych sal kinowych, a wiele narodowych pawilonów demoluje się (burząc ściany, a nawet wiercąc otwory
i popiersia z brązu. Dziś trzeba przestrzeni dla rozległych instalacji, dla tworzonych nierzadko z rozmachem przestrzennych form. Kto odwiedził w ubiegłym roku wystawę Leona Tarasewicza w stołecznym Centrum Sztuki Współczesnej, wie, o czym piszę. Tony kolorowego cementu, którymi przez parę tygodni artysta zalewał sale na pierwszym piętrze świadczyły, z jakimi wyzwaniami muszą się uporać kuratorzy w XXI w.<br>Dziś narzędziem pracy organizatorów wystaw jest nie młotek, gwoździe, antyrama czy gablota, ale projektory, kamery, monitory. Sale słynnego weneckiego Biennale Sztuk coraz częściej przypominają gigantyczne multipleksy z dziesiątkami małych sal kinowych, a wiele narodowych pawilonów demoluje się (burząc ściany, a nawet wiercąc otwory
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego