Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
żadnych nie było bulwersujących innowacji kompozycyjnych. Można by rzec ze smutkiem, iż wtedy słowa "teatr wolny" oznaczały dla niego uwolnienie także od zapisanych przed ponad trzydziestu laty buntowniczych postulatów młodego francuskiego romantyzmu.

Rozdział 5 OSZAŁAMIAJĄCY SUKCES - TEATR ALEKSANDRA DUMAS

Aleksander Dumas był autorem kilkudziesięciu sztuk, granych w paryskich teatrach i wznawianych przez dziesiątki lat. Był jedynym romantykiem (jeśli nim był?), którego niemal wszystkie dramaty odnosiły oszałamiające sukcesy kasowe, wzbudzały entuzjazm widzów, a od krytyków zbierały oceny od najbardziej zjadliwych po pełne podziwu. Ówczesny krytyk L. Romand twierdził, że Henryk III i jego dwór otworzył epokę nowego dramatu, kreacje bohaterów Dumasa przyrównywał
żadnych nie było bulwersujących innowacji kompozycyjnych. Można by rzec ze smutkiem, iż wtedy słowa "teatr wolny" oznaczały dla niego uwolnienie także od zapisanych przed ponad trzydziestu laty buntowniczych postulatów młodego francuskiego romantyzmu.<br><br>&lt;tit&gt;Rozdział 5 OSZAŁAMIAJĄCY SUKCES - TEATR ALEKSANDRA DUMAS&lt;/&gt;<br><br>Aleksander Dumas był autorem kilkudziesięciu sztuk, granych w paryskich teatrach i wznawianych przez dziesiątki lat. Był jedynym romantykiem (jeśli nim był?), którego niemal wszystkie dramaty odnosiły oszałamiające sukcesy kasowe, wzbudzały entuzjazm widzów, a od krytyków zbierały oceny od najbardziej zjadliwych po pełne podziwu. Ówczesny krytyk L. Romand twierdził, że Henryk III i jego dwór otworzył epokę nowego dramatu, kreacje bohaterów Dumasa przyrównywał
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego