Typ tekstu: Książka
Autor: Miłosz Czesław
Tytuł: Legendy nowoczesności
Rok: 1944
się dalszy ciąg: wędruje z Chaplinem odchodzącym w głąb ekranu pustą szosą, już obmyśla jego dalsze wcielenia albo umieszcza na Broadwayu nigdy nie widziany romans, zlepiony ze strzępów własnych i cudzych romansów.
Jest głęboki związek między filmem i mitem miasta-potwora, miasta-Lewiatana. Film, odpowiadając potrzebie, którą można określić jako wzrokową eksploatację rzeczywistości, bierze na siebie misję ukonkretnienia owego mitu, tkwiącego w świadomości zbiorowej - misję tę przez pewien czas spełniała powieść i usiłował się do niej zbliżyć, zresztą bezskutecznie, teatr. Powieść przestała jednak już być dostatecznym po temu narzędziem. W miarę komplikowania się naszej wiedzy o człowieku, słowo, przygniecione systemem pojęć
się dalszy ciąg: wędruje z Chaplinem odchodzącym w głąb ekranu pustą szosą, już obmyśla jego dalsze wcielenia albo umieszcza na Broadwayu nigdy nie widziany romans, zlepiony ze strzępów własnych i cudzych romansów.<br> Jest głęboki związek między filmem i mitem miasta-potwora, miasta-Lewiatana. Film, odpowiadając potrzebie, którą można określić jako wzrokową eksploatację rzeczywistości, bierze na siebie misję ukonkretnienia owego mitu, tkwiącego w świadomości zbiorowej - misję tę przez pewien czas spełniała powieść i usiłował się do niej zbliżyć, zresztą bezskutecznie, teatr. Powieść przestała jednak już być dostatecznym po temu narzędziem. W miarę komplikowania się naszej wiedzy o człowieku, słowo, przygniecione systemem pojęć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego