Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Biblioteczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1981
czy fachowych? To prawda, tak dzieje się w szkołach. Nie wyczerpuje to jednak sprawy i - co ważniejsze - nie wystarcza do ukształtowania pożądanego nawyku codziennego, wypływającego z własnej potrzeby sięgania przy każdej okazji do źródła pisanego, do komentarza, do prasy, ustawy czy normatywu. Prowadzone w szkole lekcje biblioteczne nie stanowią wystarczającej zachęty do konfrontacji kilku lub choćby dwóch tekstów na określony temat, do zwrócenia uwagi na istniejącą przecież możliwość spojrzenia na ten sam problem z różnych punktów widzenia, do stwierdzenia, iż w tekstach tak literackich jak też naukowych istnieją przeróżne sposoby osiągania zamierzonego celu. Nie nauczyliśmy i nie uczymy nadal umiejętności posługiwania
czy fachowych? To prawda, tak dzieje się w szkołach. Nie wyczerpuje to jednak sprawy i - co ważniejsze - nie wystarcza do ukształtowania pożądanego nawyku codziennego, wypływającego z własnej potrzeby sięgania przy każdej okazji do źródła pisanego, do komentarza, do prasy, ustawy czy normatywu. Prowadzone w szkole lekcje biblioteczne nie stanowią wystarczającej zachęty do konfrontacji kilku lub choćby dwóch tekstów na określony temat, do zwrócenia uwagi na istniejącą przecież możliwość spojrzenia na ten sam problem z różnych punktów widzenia, do stwierdzenia, iż w tekstach tak literackich jak też naukowych istnieją przeróżne sposoby osiągania zamierzonego celu. Nie nauczyliśmy i nie uczymy nadal umiejętności posługiwania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego