Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
zakresie.
Wypada stwierdzić na wstępie bez ogródek, że na organizację badań w skali całego kraju pedagogika nasza się dotąd nie zdobyła. Sytuację pod tym względem charakteryzuje daleko posunięta dezintegracja. Poszczególne ośrodki badawcze planują i realizują badania, rozwijają kierunki i specjalizacje bez jakiegokolwiek wzajemnego porozumienia, działalność ich zaś nie jest w żaden sposób koordynowana lub integrowana. W rezultacie nie dopracowała się nasz pedagogika jeszcze dotąd żadnego jednolitego systemu placówek naukowo-badawczych realizujących jednolity lub choćby uzgodniony i podyktowany realnymi potrzebami oraz możliwościami program badawczy. Wręcz przeciwnie, możemy mówić o wielości oddzielnie działających placówek.
Jeżeli sytuacja taka jest niekorzystna dla rozwoju polskiej pedagogiki, to
zakresie.<br>Wypada stwierdzić na wstępie bez ogródek, że na organizację badań w skali całego kraju pedagogika nasza się dotąd nie zdobyła. Sytuację pod tym względem charakteryzuje daleko posunięta dezintegracja. Poszczególne ośrodki badawcze planują i realizują badania, rozwijają kierunki i specjalizacje bez jakiegokolwiek wzajemnego porozumienia, działalność ich zaś nie jest w żaden sposób koordynowana lub integrowana. W rezultacie nie dopracowała się nasz pedagogika jeszcze dotąd żadnego jednolitego systemu placówek naukowo-badawczych realizujących jednolity lub choćby uzgodniony i podyktowany realnymi potrzebami oraz możliwościami program badawczy. Wręcz przeciwnie, możemy mówić o wielości oddzielnie działających placówek.<br>Jeżeli sytuacja taka jest niekorzystna dla rozwoju polskiej pedagogiki, to
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego