Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
i metafor
jest niezbędne nie tylko historykom czy religioznawcom, ale także osobom
praktykującym zen.
Victor Sogen Hori cytuje następującą metaforę: "Ludzie nie znają
spoconych koni dawnych czasów" (jap. Juzen no kanba hito no shiru
nashi). Dla tych, którzy wiedzą, iż spocony koń jest symbolem wielkiego
wysiłku, wypowiedź ta nie jest zagadkowa, gdyż oznacza, że ludzie nie zdają
sobie sprawy, ile trudności musieli pokonać mistrzowie zen w dawnych
czasach, zanim dostąpili 'oświecenia'.
Aby zrozumieć sens zdania: "Szum strumyka jest długim szerokim
językiem" (jap. Keisei sunawachi kore kocho zetsu), należy wiedzieć, iż
długi, szeroki język jest jednym z trzydziestu dwóch cielesnych znaków
Buddy
i metafor <br>jest niezbędne nie tylko historykom czy religioznawcom, ale także osobom <br>praktykującym zen. <br>Victor Sogen Hori cytuje następującą metaforę: "Ludzie nie znają <br>spoconych koni dawnych czasów" (jap. Juzen no kanba hito no shiru <br>nashi). Dla tych, którzy wiedzą, iż spocony koń jest symbolem wielkiego <br>wysiłku, wypowiedź ta nie jest zagadkowa, gdyż oznacza, że ludzie nie zdają <br>sobie sprawy, ile trudności musieli pokonać mistrzowie zen w dawnych <br>czasach, zanim dostąpili 'oświecenia'. <br>Aby zrozumieć sens zdania: "Szum strumyka jest długim szerokim <br>językiem" (jap. Keisei sunawachi kore kocho zetsu), należy wiedzieć, iż <br>długi, szeroki język jest jednym z trzydziestu dwóch cielesnych znaków <br>Buddy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego