Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 01.29
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
zakłada potrzebę wyzwolenia się z archaizmu tradycji bez zrywania z religią. Drugi sposób to szukanie "schronienia" w najbardziej reakcyjnym tradycjonalizmie, który miałby być potwierdzeniem muzułmańskiej tożsamości w zglobalizowanym świecie. Francja musiała stwierdzić jasno, którą z tych koncepcji popiera. W szkołach publicznych V Republiki wszelkie symbole religijne, także krzyże, były zawsze zakazane. Toteż zgoda na noszenie chust muzułmańskich byłaby ustępstwem wobec islamskich fundamentalistów. Tego nie można było uczynić.
2. Jest oczywiste, że w państwie demokratycznym nie wolno przystać na obecność symbolu, który oznacza w istocie, i to publicznie, degradowanie kobiety.
3. Chusta muzułmańska stała się nie tyle nawet symbolem tradycjonalistów, co sztandarem
zakłada potrzebę wyzwolenia się z archaizmu tradycji bez zrywania z religią. Drugi sposób to szukanie "schronienia" w najbardziej reakcyjnym tradycjonalizmie, który miałby być potwierdzeniem muzułmańskiej tożsamości w zglobalizowanym świecie. Francja musiała stwierdzić jasno, którą z tych koncepcji popiera. W szkołach publicznych V Republiki wszelkie symbole religijne, także krzyże, były zawsze zakazane. Toteż zgoda na noszenie chust muzułmańskich byłaby ustępstwem wobec islamskich fundamentalistów. Tego nie można było uczynić.<br>2. Jest oczywiste, że w państwie demokratycznym nie wolno przystać na obecność symbolu, który oznacza w istocie, i to publicznie, degradowanie kobiety.<br>3. Chusta muzułmańska stała się nie tyle nawet symbolem tradycjonalistów, co sztandarem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego