Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
malarza w Polsce.
Leon Tarasewicz, który zaczynał od obrazów "Pól" namalowanych na powieszonych "normalnie" na ścianie płótnach, odszedł w kierunku dzieł zagarniających całą przestrzeń galerii i muzeów. Podczas wystawy w Kijowie namalował monumentalne kompozycje na ścianach. W Witebsku i Wenecji stworzył kompozycje na podłodze, a w podweneckiej willi Guida Spano zamalował cały sufit.
W Lublinie skorzystał natomiast z doświadczeń wyniesionych z wystawy w warszawskiej Zachęcie. Cała galeria została zamieniona we wnętrze przypominające oszalowany deskami plac budowy. Spoza surowych sosnowych desek przelewa się farba - z każdej szczeliny wypływają zastygłe strugi w innym kolorze. Odnosimy wrażenie, że za drewnianym rusztowaniem znajdują się hektolitry
malarza w Polsce.&lt;/&gt;<br>Leon Tarasewicz, który zaczynał od obrazów &lt;name type="tit"&gt;"Pól"&lt;/&gt; namalowanych na powieszonych "normalnie" na ścianie płótnach, odszedł w kierunku dzieł zagarniających całą przestrzeń galerii i muzeów. Podczas wystawy w Kijowie namalował monumentalne kompozycje na ścianach. W Witebsku i Wenecji stworzył kompozycje na podłodze, a w podweneckiej willi &lt;name type="person"&gt;Guida Spano&lt;/&gt; zamalował cały sufit.<br>W Lublinie skorzystał natomiast z doświadczeń wyniesionych z wystawy w warszawskiej Zachęcie. Cała galeria została zamieniona we wnętrze przypominające oszalowany deskami plac budowy. Spoza surowych sosnowych desek przelewa się farba - z każdej szczeliny wypływają zastygłe strugi w innym kolorze. Odnosimy wrażenie, że za drewnianym rusztowaniem znajdują się hektolitry
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego