Typ tekstu: Książka
Autor: Błoński Jan
Tytuł: Forma, śmiech i rzeczy ostateczne
Rok: 1994
od układów, w których występują. Aby dotrzeć do tych znaczeń, musimy pamiętać o międzyludzkich formach, które określają (a przynajmniej modyfikują) zarówno wnętrza bohaterów, jak przedmiotowy świat, w jakim się obracają.
To właśnie sprawia, że rzeczywistość Ferdydurke jest w najwyższym stopniu znacząca, nasemantyzowana. Pokój Zuty nie jest pokojem, w którym chwilowo zamieszkuje pensjonarka. Nie ma osobno pokoju i osobno pensjonarki. Pokój jest nam dany od razu z dziewczyną. Jest zwróconą ku innym (ku gościom) projekcją pensjonarki, czytaną nie tylko przez zakochanego bohatera, także przez rodziców, znajomych itp. Jest więc od razu całością znakową. Zapewne, każde wnętrze świadczy jakoś o człowieku. Ale tutaj
od układów, w których występują. Aby dotrzeć do tych znaczeń, musimy pamiętać o międzyludzkich formach, które określają (a przynajmniej modyfikują) zarówno wnętrza bohaterów, jak przedmiotowy świat, w jakim się obracają.<br>To właśnie sprawia, że rzeczywistość Ferdydurke jest w najwyższym stopniu znacząca, nasemantyzowana. Pokój Zuty nie jest pokojem, w którym chwilowo zamieszkuje pensjonarka. Nie ma osobno pokoju i osobno pensjonarki. Pokój jest nam dany od razu z dziewczyną. Jest zwróconą ku innym (ku gościom) projekcją pensjonarki, czytaną nie tylko przez zakochanego bohatera, także przez rodziców, znajomych itp. Jest więc od razu całością znakową. Zapewne, każde wnętrze świadczy jakoś o człowieku. Ale tutaj
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego