Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
Unii Europejskiej stwarza szansę osiągania korzyści skali, co umożliwia obniżanie cen. Te przedsiębiorstwa, które nie są w stanie sprostać tej tendencji, stają się niekonkurencyjne. Wśród producentów rozwija się proces umiędzynarodowienia produkcji i zakupów, co oznacza, że poszukują oni nowych dostawców zagranicznych. Jest to szansa także dla polskich przedsiębiorstw eksportujących produkty zaopatrzeniowe. Jeśli chodzi o siłę przetargową odbiorców, to następuje tu wyraźny proces koncentracji i tym samym poprawa ich pozycji konkurencyjnej. Powstają tzw. europejskie centra zakupu, które nabywają produkty przeznaczone dla swych różnych sieci dystrybucyjnych w wielu krajach.
Jest to z pewnością istotne zagrożenie dla polskich eksporterów. Jednak wzrost stopnia umiędzynarodowienia zakupów
Unii Europejskiej stwarza szansę osiągania korzyści skali, co umożliwia obniżanie cen. Te przedsiębiorstwa, które nie są w stanie sprostać tej tendencji, stają się niekonkurencyjne. Wśród producentów rozwija się proces umiędzynarodowienia produkcji i zakupów, co oznacza, że poszukują oni nowych dostawców zagranicznych. Jest to szansa także dla polskich przedsiębiorstw eksportujących produkty zaopatrzeniowe. Jeśli chodzi o siłę przetargową odbiorców, to następuje tu wyraźny proces koncentracji i tym samym poprawa ich pozycji konkurencyjnej. Powstają tzw. europejskie centra zakupu, które nabywają produkty przeznaczone dla swych różnych sieci dystrybucyjnych w wielu krajach.<br>Jest to z pewnością istotne zagrożenie dla polskich eksporterów. Jednak wzrost stopnia umiędzynarodowienia zakupów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego