Typ tekstu: Książka
Autor: Gałczyński Konstanty Ildefons
Tytuł: Poezje
Rok wydania: 1994
Lata powstania: 1928-1953
tylko o Marysieńkę)

Kanclerz Gżegżółka
(zupełnie zadyszany):
Ach, królu, straszna gaffa:
Wiedeń zajął Mustaffa.

Sobieski:
(daje znaki, że stracił kompletnie kontakt
z rzeczywistością)

Tymczasem:
Turcy zalewają Europę, powstają piekarnie tureckie, kawa po turecku i
marsze tureckie. Jednocześnie pojawiają się masowo na golasa tak zwani
święci tureccy, wobec czego

Kurtyna
dyskretnie zapada

1948


TEATRZYK "ZIELONA GĘŚ''
ma zaszczyt przedstawić
"KOMUNIKATYWNEGO MŁODZIEŃCA''
czyli
"NIE WSZYSTKO, CO ZROZUMIAŁE,
TO DOBRE''

Występują:
Chór
Alojzy Gżegżółka
Komunikatywny młodzieniec

Scena: W samolocie Katowice-Szczecin.

Chór
(śpiewa na dachu samolotu):
Niezrozumialstwo i niekomunikatywność w poezji i w monologach
towarzyskich to hańba i ohyda.
Ale nie mniejsza hańba i
tylko o Marysieńkę)<br><br>Kanclerz Gżegżółka<br>(zupełnie zadyszany):<br> Ach, królu, straszna gaffa:<br> Wiedeń zajął Mustaffa.<br><br>Sobieski:<br>(daje znaki, że stracił kompletnie kontakt<br> z rzeczywistością)<br><br>Tymczasem:<br>Turcy zalewają Europę, powstają piekarnie tureckie, kawa po turecku i<br>marsze tureckie. Jednocześnie pojawiają się masowo na golasa tak zwani<br>święci tureccy, wobec czego<br><br>Kurtyna<br>dyskretnie zapada<br><br>1948&lt;/&gt;<br><br><br>&lt;div type="poem" sex="m"&gt;&lt;tit&gt;TEATRZYK "ZIELONA GĘŚ''&lt;/&gt;<br>ma zaszczyt przedstawić<br>&lt;tit&gt;"KOMUNIKATYWNEGO MŁODZIEŃCA''<br>czyli<br>"NIE WSZYSTKO, CO ZROZUMIAŁE, <br>TO DOBRE''&lt;/&gt;<br><br>Występują:<br>Chór<br>Alojzy Gżegżółka<br>Komunikatywny młodzieniec<br><br>Scena: W samolocie Katowice-Szczecin.<br><br>Chór<br>(śpiewa na dachu samolotu):<br> &lt;orig&gt;Niezrozumialstwo&lt;/&gt; i niekomunikatywność w poezji i w monologach<br>towarzyskich to hańba i ohyda.<br>Ale nie mniejsza hańba i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego