Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
zagrożenia dla przedsiębiorstw z UE i dla firm z krajów trzecich. Zniesienie barier oznacza łatwiejszy dostęp do całego rynku UE, co powoduje istotne konsekwencje. Rysunek 4 pokazuje efekty i konsekwencje zniesienia barier pozataryfowych i ich wpływ na poziom kosztów i cen.
Zniesienie barier pozataryfowych spowodowało bezpośrednio spadek kosztów produkcji. To zaś wpływa na obniżanie się cen różnych towarów na rynku, wzrasta popyt krajowy i zagraniczny, co z kolei umożliwia wzrost skali produkcji i działań rynkowych. Korzyści skali i pozytywne efekty doświadczenia produkcyjnego także wpływają na obniżkę kosztów.
Dodatkowymi czynnikami umożliwiającymi obniżanie kosztów są: restrukturyzacja przedsiębiorstw i nacisk ze strony konkurentów. Nasilenie
zagrożenia dla przedsiębiorstw z UE i dla firm z krajów trzecich. Zniesienie barier oznacza łatwiejszy dostęp do całego rynku UE, co powoduje istotne konsekwencje. Rysunek 4 pokazuje efekty i konsekwencje zniesienia barier pozataryfowych i ich wpływ na poziom kosztów i cen.<br>Zniesienie barier pozataryfowych spowodowało bezpośrednio spadek kosztów produkcji. To zaś wpływa na obniżanie się cen różnych towarów na rynku, wzrasta popyt krajowy i zagraniczny, co z kolei umożliwia wzrost skali produkcji i działań rynkowych. Korzyści skali i pozytywne efekty doświadczenia produkcyjnego także wpływają na obniżkę kosztów.<br>Dodatkowymi czynnikami umożliwiającymi obniżanie kosztów są: restrukturyzacja przedsiębiorstw i nacisk ze strony konkurentów. Nasilenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego