Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
konstrukcji tekstu reklamowego wydają się w tym pomocne.
1.
Czytelne otwarcie, rozwinięcie i zakończenie.
2.
Akcentowanie ważnych fragmentów i zróżnicowanie rytmu.
3.
Hierarchiczność tworzonej argumentacji. Najważniejsze na początek.
4.
Ograniczenie liczby najważniejszych argumentów do maksimum 4-5 pozycji.
5.
Szacunek dla punktu widzenia odbiorcy.
6.
Unikanie opisów. Budowanie argumentacji na zasadzie przyczyny i skutku, lub na doznaniach emocjonalnych.

7.
Dążenie do konstrukcji zakończenia wypowiedzi w sposób zdolny do wywołania pozytywnego zdziwienia.
8.
Preferowanie formy zwrotnej.
9.
Unikanie nadmiaru przymiotników. Jeśli niezbędna jest ich większa ilość należy używać ich lawinowo.
10.
Niezbędne przymiotniki lub sądy wartościujące należy określać przez zasadę przyczyny i
konstrukcji tekstu reklamowego wydają się w tym pomocne. <br>1. <br>Czytelne otwarcie, rozwinięcie i zakończenie. <br>2. <br>Akcentowanie ważnych fragmentów i zróżnicowanie rytmu. <br>3. <br>Hierarchiczność tworzonej argumentacji. Najważniejsze na początek. <br>4. <br>Ograniczenie liczby najważniejszych argumentów do maksimum 4-5 pozycji. <br>5. <br>Szacunek dla punktu widzenia odbiorcy. <br>6. <br>Unikanie opisów. Budowanie argumentacji na zasadzie przyczyny i skutku, lub na doznaniach emocjonalnych. <br>&lt;page nr=163&gt;<br>7. <br>Dążenie do konstrukcji zakończenia wypowiedzi w sposób zdolny do wywołania pozytywnego zdziwienia. <br>8. <br>Preferowanie formy zwrotnej. <br>9. <br>Unikanie nadmiaru przymiotników. Jeśli niezbędna jest ich większa ilość należy używać ich lawinowo. <br>10. <br>Niezbędne przymiotniki lub sądy wartościujące należy określać przez zasadę przyczyny i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego