Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
jakością nazywa się całość, wyodrębnioną organizacyjnie w systemie zarządzania organizacji, złożoną z systemu zarządzającego jakością oraz ujętego jakościowo systemu zarządzanego.
Operacja wyodrębniania organizacyjnego SZJ polega przede wszystkim na utworzeniu formalnej struktury organizacyjnej, obejmującej i realizującej funkcje zarządzania jakością w organizacji. Struktura organizacyjna SZJ identyfikuje, integruje i porządkuje: podmioty (jednostki organizacyjne), zasoby, działania, procesy, cele, zadania, rezultaty, kompetencje, hierarchię i odpowiedzialność, związane z zarządzaniem jakością. Jeżeli w organizacji występuje służba jakości, to na ogół pełni ona rolę centralnego składnika SZJ. W wielu organizacjach formalnie nie wydziela się problematyki jakości, a więc i nie występuje SZJ. Nie stosowanie metodologii podejścia jakościowego oraz brak
jakością nazywa się całość, wyodrębnioną organizacyjnie w systemie zarządzania organizacji, złożoną z systemu zarządzającego jakością oraz ujętego jakościowo systemu zarządzanego.<br>Operacja wyodrębniania organizacyjnego SZJ polega przede wszystkim na utworzeniu formalnej struktury organizacyjnej, obejmującej i realizującej funkcje zarządzania jakością w organizacji. Struktura organizacyjna SZJ identyfikuje, integruje i porządkuje: podmioty (jednostki organizacyjne), zasoby, działania, procesy, cele, zadania, rezultaty, kompetencje, hierarchię i odpowiedzialność, związane z zarządzaniem jakością. Jeżeli w organizacji występuje służba jakości, to na ogół pełni ona rolę centralnego składnika SZJ. W wielu organizacjach formalnie nie wydziela się problematyki jakości, a więc i nie występuje SZJ. Nie stosowanie metodologii podejścia jakościowego oraz brak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego