Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 31
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
OPINIE
Prof. dr med. Karl Luff (53) kierownik wydziału prawno-medycznego uniwersytetu we Frankfurcie n. M. jest międzynarodowym specjalistą, zajmującym się od wielu lat zagadnieniami wypadków drogowych. W odróżnieniu od dotychczasowych ogólnych postanowień dotyczących ograniczeń prędkości jazdy, zaleca on wprowadzenie zróżnicowanych ograniczeń ramowych, zależnych od stanu i jakości drogi. Z zastrzeżeniem jednak, że maksymalna, dozwolona szybkość jazdy nie powinna przekraczać 150 km godz.
W myśl bowiem najnowszych stwierdzeń z zakresu medycyny oraz psychologii komunikacyjnej, kierowca jadący autostradą z szybkością 150 km, godz. nie jest w stanie zareagować właściwie i bezpiecznie w razie nagłej zmiany sytuacji drogowej. Również najbardziej doświadczony kierowca jest
OPINIE&lt;/&gt; <br>&lt;intro&gt;Prof. dr med. Karl Luff (53) kierownik wydziału prawno-medycznego uniwersytetu we Frankfurcie n. M. jest międzynarodowym specjalistą, zajmującym się od wielu lat zagadnieniami wypadków drogowych. W odróżnieniu od dotychczasowych ogólnych postanowień dotyczących ograniczeń prędkości jazdy, zaleca on wprowadzenie zróżnicowanych ograniczeń ramowych, zależnych od stanu i jakości drogi. Z zastrzeżeniem jednak, że maksymalna, dozwolona szybkość jazdy nie powinna przekraczać 150 km godz. &lt;/&gt;<br>&lt;hi rend="bold"&gt;W myśl bowiem najnowszych stwierdzeń z zakresu medycyny oraz psychologii komunikacyjnej, kierowca jadący autostradą z szybkością 150 km, godz. nie jest w stanie zareagować właściwie i bezpiecznie w razie nagłej zmiany sytuacji drogowej. Również najbardziej doświadczony kierowca jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego