Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 01.15
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Katarzyny Dowbor.
Po przejrzeniu pliku przedświątecznych magazynów oraz materiałów promocyjnych sieci handlowych, komisja etyki uznała, że dziennikarze "z zadziwiającą łatwością przyjmując propozycje udziału w przedsięwzięciach o charakterze reklamowym lub promocyjnym, burzą wypracowany latami wizerunek osób obiektywnych, będących rzecznikami interesów widzów". Zdaniem komisji, masowość tego zjawiska podważa wiarygodność TVP jako instytucji zaufania publicznego. Ponieważ niektórzy dziennikarze oświadczyli komisji, że nie widzą w takim procederze nic złego albo że nie mieli pojęcia o tym, że uczestniczą w reklamie, komisja przypomniała: "Dziennikarze nie mogą nie zdawać sobie sprawy z tego, że otrzymywane przez nich propozycje udziału w publikacjach o charakterze reklamowym czy promocyjnym mają
Katarzyny Dowbor&lt;/&gt;.<br>Po przejrzeniu pliku przedświątecznych magazynów oraz materiałów promocyjnych sieci handlowych, komisja etyki uznała, że dziennikarze &lt;q&gt;"z zadziwiającą łatwością przyjmując propozycje udziału w przedsięwzięciach o charakterze reklamowym lub promocyjnym, burzą wypracowany latami wizerunek osób obiektywnych, będących rzecznikami interesów widzów"&lt;/&gt;. Zdaniem komisji, masowość tego zjawiska podważa wiarygodność &lt;name type="org"&gt;TVP&lt;/&gt; jako instytucji zaufania publicznego. Ponieważ niektórzy dziennikarze oświadczyli komisji, że nie widzą w takim procederze nic złego albo że nie mieli pojęcia o tym, że uczestniczą w reklamie, komisja przypomniała: &lt;q&gt;"Dziennikarze nie mogą nie zdawać sobie sprawy z tego, że otrzymywane przez nich propozycje udziału w publikacjach o charakterze reklamowym czy promocyjnym mają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego