Typ tekstu: Książka
Autor: Kosidowski Zenon
Tytuł: Opowieści bibilijne
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1963
jego siostrą. Nie świadczy to bynajmniej - co dawniej sądzono z zażenowaniem - o spaczonych pojęciach moralnych Hebrajczyków. Jak w najdawniejszych epokach zapatrywano się na owe sprawy, można wnioskować z tego, że Bóg najwidoczniej aprobuje fortel Abrahama. Karze bowiem nie jego, lecz królów, mimo że padli bezwiednie ofiarą podstępu. Prawdopodobnie dlatego, że zawinili pośrednio jako władcy, którzy nie znali ograniczeń w gwałtach i samowoli, tak że Abraham miał słuszne powody ich się obawiać. Kara ma tu jednak również charakter praktyczny. Chodziło o to, by zmusić królów do wydania Sary, której pisane było stać się pramatką pokoleń izraelskich.
Skoro jesteśmy przy Sarze, poruszmy jeszcze
jego siostrą. Nie świadczy to bynajmniej - co dawniej sądzono z zażenowaniem - o spaczonych pojęciach moralnych Hebrajczyków. Jak w najdawniejszych epokach zapatrywano się na owe sprawy, można wnioskować z tego, że Bóg najwidoczniej aprobuje fortel Abrahama. Karze bowiem nie jego, lecz królów, mimo że padli bezwiednie ofiarą podstępu. Prawdopodobnie dlatego, że zawinili pośrednio jako władcy, którzy nie znali ograniczeń w gwałtach i samowoli, tak że Abraham miał słuszne powody ich się obawiać. Kara ma tu jednak również charakter praktyczny. Chodziło o to, by zmusić królów do wydania Sary, której pisane było stać się pramatką pokoleń izraelskich.<br>Skoro jesteśmy przy Sarze, poruszmy jeszcze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego