Typ tekstu: Książka
Autor: Kozłowski Stefan
Tytuł: Ekorozwój - wyzwanie XXI wieku
Rok: 2000
i działalność wychowawczą przygotowującą do rozwiązywania praktycznych problemów środowiskowych. Charakteryzuje się interdyscyplinarnym podejściem, kształtuje poczucie odpowiedzialności oraz umiejętność włączenia się każdego człowieka i zbiorowości we wspólne działanie.
Na konferencji w Tbilisi stwierdzono, że edukacja środowiskowa powinna być integralną częścią procesu kształcenia. Należy nią objąć wszystkie grupy ludności:
- ogół społeczeństwa,
- grupy zawodowo-społeczne, których działalność wywiera znaczny wpływ na środowisko,
- pracowników nauki i specjalistów o zainteresowaniach przyrodniczych i społecznych związanych ze środowiskiem.
Wdrożenie w roku 1975 Międzynarodowego Programu Edukacji Środowiskowej (IEEP) doprowadziło do znacznego postępu w szerzeniu edukacji ekologicznej na forum państw członkowskich. Pod patronatem organizacji międzynarodowych UNESCO - UNEP podjęto szeroko zakrojoną
i działalność wychowawczą przygotowującą do rozwiązywania praktycznych problemów środowiskowych. Charakteryzuje się interdyscyplinarnym podejściem, kształtuje poczucie odpowiedzialności oraz umiejętność włączenia się każdego człowieka i zbiorowości we wspólne działanie.<br>Na konferencji w Tbilisi stwierdzono, że edukacja środowiskowa powinna być integralną częścią procesu kształcenia. Należy nią objąć wszystkie grupy ludności:<br>- ogół społeczeństwa,<br>- grupy zawodowo-społeczne, których działalność wywiera znaczny wpływ na środowisko,<br>- pracowników nauki i specjalistów o zainteresowaniach przyrodniczych i społecznych związanych ze środowiskiem.<br>Wdrożenie w roku 1975 Międzynarodowego Programu Edukacji Środowiskowej (IEEP) doprowadziło do znacznego postępu w szerzeniu edukacji ekologicznej na forum państw członkowskich. Pod patronatem organizacji międzynarodowych UNESCO - UNEP podjęto szeroko zakrojoną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego