Typ tekstu: Rozmowa bezpośrednia
Tytuł: Rozmowa o pracy,o wykładach, o książkach
Rok powstania: 1999
tam dzieci w określonym wieku, czy ludzi określonej grupy zawodowej czy społecznej, czy jakiejś innej, prosisz, żeby napisali ci zdania z użyciem tego i tego słowa. Tylko że to w niektórych momentach jest ciężkie, bo gdybym ja robiła taki badania i na przykład poprosiłabym ludzi o to, żeby napisali wiesz, zdanie z przenośnym użyciem przymiotnika wysoki, no, to nie wiem czy w jakimś stopniu byłoby to satysfakcjonujące. No właśnie, tak naprawdę to zbierzesz, wiesz, no, ile możesz zrobić takich ankiet? Ja mam pięć przymiotników i pięć antonimów, czyli dziesięć w sumie leksemów i teraz co, i na każdy, na każdy leksem
tam dzieci w określonym wieku, czy ludzi określonej grupy zawodowej czy społecznej, czy jakiejś innej, prosisz, żeby napisali ci zdania z użyciem tego i tego słowa. Tylko że to w niektórych momentach jest ciężkie, bo gdybym ja robiła taki badania i na przykład poprosiłabym ludzi o to, żeby napisali wiesz, zdanie z przenośnym użyciem przymiotnika wysoki, no, to nie wiem czy w jakimś stopniu byłoby to satysfakcjonujące. No właśnie, tak naprawdę to zbierzesz, wiesz, no, ile możesz zrobić takich ankiet? Ja mam pięć przymiotników i pięć antonimów, czyli dziesięć w sumie leksemów i teraz co, i na każdy, na każdy leksem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego