Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2908
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
wiąże głównie z ciasnotą w klasie ekonomicznej (economy class syndrome). Odległość między fotelami wynosi tam od 76 do 86 cm - np. w liniach KLM - 79, w Lufthansie - 81. - Nie tylko jednak ograniczone pole poruszania nóg, ale także zbyt mała wilgotność powietrza w kabinie samolotu powodują, że krew gęstnieje i krwinki zlepiają się ze sobą - mówi doc. dr med. Wiesław Kowalski z Wojskowego Instytutu Medycyny Lotniczej w Warszawie. W samolotach są co prawda nawilżacze i filtry, jednak na wysokości 12-20 tys. m powietrze jest pozbawione pary wodnej. Dlatego w samolocie wilgotność osiąga zaledwie 20 proc. Tymczasem norma, do której przywykliśmy na
wiąże głównie z ciasnotą w klasie ekonomicznej (<foreign lang="eng">economy class syndrome</>). Odległość między fotelami wynosi tam od 76 do 86 cm - np. w liniach KLM - 79, w <name type="org">Lufthansie</> - 81. - Nie tylko jednak ograniczone pole poruszania nóg, ale także zbyt mała wilgotność powietrza w kabinie samolotu powodują, że krew gęstnieje i krwinki zlepiają się ze sobą - mówi doc. dr med. Wiesław Kowalski z Wojskowego Instytutu Medycyny Lotniczej w Warszawie. W samolotach są co prawda nawilżacze i filtry, jednak na wysokości 12-20 tys. m powietrze jest pozbawione pary wodnej. Dlatego w samolocie wilgotność osiąga zaledwie 20 proc. Tymczasem norma, do której przywykliśmy na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego