Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
dla silnika można lać do baków nawet dwudziestoletnich samochodów.
Jest w tym wszystkim jeden mały kruczek - jego produkcja jest wielokrotnie droższa niż przetwarzanie ropy naftowej. Oczywiście, ma tu znaczenie efekt skali - Choren na razie produkuje paliwo w małej instalacji eksperymentalnej, a nie w dużej rafinerii. Ale przedstawiciele Mercedesa nie mają złudzeń. - Bez dotacji państwowych paliwo nie będzie w stanie konkurować cenowo z produktami ropopochodnymi - twierdzi w rozmowie z "Ozonem" Frank Bracke z koncernu DaimlerChrysler.

Innego rodzaju paliwowego kłopotu nastręczają inżynierom samochody elektryczne - z pozyskiwaniem prądu. Technologia produkowania prądu z wodoru jest wielce obiecująca, ale strasznie droga. Tańsza jest stara, tradycyjna metoda
dla silnika można lać do baków nawet dwudziestoletnich samochodów.<br>Jest w tym wszystkim jeden mały kruczek - jego produkcja jest wielokrotnie droższa niż przetwarzanie ropy naftowej. Oczywiście, ma tu znaczenie efekt skali - Choren na razie produkuje paliwo w małej instalacji eksperymentalnej, a nie w dużej rafinerii. Ale przedstawiciele Mercedesa nie mają złudzeń. - Bez dotacji państwowych paliwo nie będzie w stanie konkurować cenowo z produktami ropopochodnymi - twierdzi w rozmowie z "Ozonem" Frank Bracke z koncernu DaimlerChrysler. <br><br>Innego rodzaju paliwowego kłopotu nastręczają inżynierom samochody elektryczne - z pozyskiwaniem prądu. Technologia produkowania prądu z wodoru jest wielce obiecująca, ale strasznie droga. Tańsza jest stara, tradycyjna metoda
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego