Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
Newcomb definiuje zaangażowanie jako natężenie postawy, jaką przyjmuje podmiot wobec obiektu postawy oraz uwewnętrzniony typ motywacji do działania. Zaangażowanie definiowane jest przez Newcomba za Brehmem i Cohenem jako dyspozycja tworzona w wyniku nacisków zewnętrznych. Są one koniecznym warunkiem do zmian postawy oprócz zgody na uczestnictwo w działaniach mogących prowadzić do zmiany postawy. Zgoda osoby uczestniczącej w określonym działaniu jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym. Zaangażowanie związane ze swobodą wyboru uczestnictwa lub odmowy uczestnictwa w określonym działaniu, jest dla zmiany postawy kryterium silniejszym.
Związek zaangażowania z natężeniem postawy o pozytywnym ładunku emocjonalnym wpływa modyfikująco zarówno na przebieg działania, jak i jego preparację
Newcomb definiuje zaangażowanie jako natężenie postawy, jaką przyjmuje podmiot wobec obiektu postawy oraz uwewnętrzniony typ motywacji do działania. Zaangażowanie definiowane jest przez Newcomba za Brehmem i Cohenem jako dyspozycja tworzona w wyniku nacisków zewnętrznych. Są one koniecznym warunkiem do zmian postawy oprócz zgody na uczestnictwo w działaniach mogących prowadzić do zmiany postawy. Zgoda osoby uczestniczącej w określonym działaniu jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym. Zaangażowanie związane ze swobodą wyboru uczestnictwa lub odmowy uczestnictwa w określonym działaniu, jest dla zmiany postawy kryterium silniejszym. <br>Związek zaangażowania z natężeniem postawy o pozytywnym ładunku emocjonalnym wpływa modyfikująco zarówno na przebieg działania, jak i jego preparację
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego