Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
OBSADZANIE POCIĄGU PILOTEM
Kiedy liczba lokomotyw została zwiększona, wprowadzono tzw. pilota, przydzielanego do danego pociągu, który osobiście nadzorował jego przejazd danym szlakiem - jazda na szlak bez pilota była zabroniona.

BERŁO UPOWAŻNIAJĄCE DO WJAZDU NA DANY SZLAK
Udoskonaleniem powyższej metody było zastosowanie tzw. berła. Dla każdego ze szlaków ustalano określony, niepowtarzalny znak opisany nazwą szlaku. Maszynista, który otrzymał od dyżurnego ruchu berło odnoszące się do danego szlaku, miał prawo na ten szlak wjechać mając pewność, ze na szlaku nie znajduje się inny pociąg. Obsadzanie pociągów pilotem lub wręczanie berła także nie wymaga praktycznie stosowania urządzeń ruch ten zabezpieczających.

TELEFONICZNE ZAPOWIADANIE POCIĄGÓW
Telefoniczne
OBSADZANIE POCIĄGU PILOTEM<br>Kiedy liczba lokomotyw została zwiększona, wprowadzono tzw. pilota, przydzielanego do danego pociągu, który osobiście nadzorował jego przejazd danym szlakiem - jazda na szlak bez pilota była zabroniona.<br><br>BERŁO UPOWAŻNIAJĄCE DO WJAZDU NA DANY SZLAK<br>Udoskonaleniem powyższej metody było zastosowanie tzw. berła. Dla każdego ze szlaków ustalano określony, niepowtarzalny znak opisany nazwą szlaku. Maszynista, który otrzymał od dyżurnego ruchu berło odnoszące się do danego szlaku, miał prawo na ten szlak wjechać mając pewność, ze na szlaku nie znajduje się inny pociąg. Obsadzanie pociągów pilotem lub wręczanie berła także nie wymaga praktycznie stosowania urządzeń ruch ten zabezpieczających.<br><br>TELEFONICZNE ZAPOWIADANIE POCIĄGÓW<br>Telefoniczne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego