Typ tekstu: Książka
Autor: Bilica Krzysztof
Tytuł: WIESZCZY PTAK GAMAJUN
Rok: 2002
także zwroty muzyczne, które na zasadzie naturalnych intersubiektywnych asocjacji odsyłają do Psychiki, do subiektywnych doświadczeń każdego człowieka. Zwroty te dają wyraz stanom, z którymi mogą być kojarzone. Jeśli np. na słowach "skrzydeł nie mogąc wznieść zranionych" melodia pnie się z mozołem uparcie pod górę, by jednak w końcu opaść i znieruchomieć, daje tym samym wyraz opisanemu w tych słowach próżnemu wysiłkowi i bezsilnej rezygnacji.
Ciekawe, że podobną figurę muzyczną zastosował Karol Szymanowski w pieśni "Jestem i płaczę..." (op. 5 nr 1). Słowa Jana Kasprowicza: "Jestem i płaczę, biję skrzydłami, jak ptak ten ranny, ptak ten nocny" - odmalował kompozytor opadającą linią melodyczną
także zwroty muzyczne, które na zasadzie naturalnych intersubiektywnych asocjacji odsyłają do Psychiki, do subiektywnych doświadczeń każdego człowieka. Zwroty te dają wyraz stanom, z którymi mogą być kojarzone. Jeśli np. na słowach "skrzydeł nie mogąc wznieść zranionych" melodia pnie się z mozołem uparcie pod górę, by jednak w końcu opaść i znieruchomieć, daje tym samym wyraz opisanemu w tych słowach próżnemu wysiłkowi i bezsilnej rezygnacji.<br>Ciekawe, że podobną figurę muzyczną zastosował Karol Szymanowski w pieśni "Jestem i płaczę..." (op. 5 nr 1). Słowa Jana Kasprowicza: "Jestem i płaczę, biję skrzydłami, jak ptak ten ranny, ptak ten nocny" - odmalował kompozytor opadającą linią melodyczną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego