Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 02.26
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
nie jest rzeczywistością, a jedynie zabawą - wyjaśnia Goldman.
Być może Lecter i jego okrutne zachowanie nie są prawdziwe, ale masowa publiczność może w filmie znaleźć niebezpieczne podteksty. Kanibalizm - jak komentuje Sanday - jest "metaforą indywidualizmu rozciągniętego do granic amoku". Problem jej zdaniem, polega, na tym, że jak narkotyki i alkohol, wolność zniewala, zamieniając się w cielesne uzależnienie.
Goldman zaznacza powiązania z europejskimi bajkami, w których pojawiały się potwory zjadające ludzi.
Czy społeczeństwo powinno obawiać się konsekwencji popularyzacji postaci takej jak Hannibal Lecter? Zdaniem Sanday, że postać filmowego kanibala jest metaforą uwolnienia się od wszystkich ograniczeń, co oznacza strącenie w chaos. - Nie będę
nie jest rzeczywistością, a jedynie zabawą - wyjaśnia Goldman.<br>Być może Lecter i jego okrutne zachowanie nie są prawdziwe, ale masowa publiczność może w filmie znaleźć niebezpieczne podteksty. Kanibalizm - jak komentuje Sanday - jest "metaforą indywidualizmu rozciągniętego do granic amoku". Problem jej zdaniem, polega, na tym, że jak narkotyki i alkohol, wolność zniewala, zamieniając się w cielesne uzależnienie.<br>Goldman zaznacza powiązania z europejskimi bajkami, w których pojawiały się potwory zjadające ludzi.<br>Czy społeczeństwo powinno obawiać się konsekwencji popularyzacji postaci takej jak Hannibal Lecter? Zdaniem Sanday, że postać filmowego kanibala jest metaforą uwolnienia się od wszystkich ograniczeń, co oznacza strącenie w chaos. - Nie będę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego